OSTOEHDOT SUKUPUOLIKUVAAN
1. Ehdot
Nämä ostoehdot (”Ehdot”) koskevat näytteenottopalvelujen ostoja analyysia varten (”testit”), jotka teet [Babyscreeniltä] (”babyscreen.se”). Testien osto sisältää sekä testauslaitteiston että, tarvittaessa, näytteidesi analyysin laboratoriossa.
Ostosopimus tehdään BabyScreen Sweden AB
kanssa, jonka y-tunnus on 559328–3418 ja osoite Kyrkogatan 25, 411 15 Göteborg (”me” tai ”meitä”). Ehdot koskevat sinua, joka asioit yksityishenkilönä.
Jos sinulla on kysyttävää näistä Ehdoista tai testeistämme, voit ottaa meihin yhteyttä. Voit tavoittaa meidät sähköpostitse info@babyscreen.se, puhelimitse +46 (0)10-1664270 tai postitse osoitteeseen: Kyrkogatan 25, 411 15 Göteborg.
Jos käytät Verkkosivua varataksesi ajan klinikalle, teet erillisen ajanvarausopimuksen kyseisen klinikan kanssa. Klinikalle sovellettavat ehdot käyvät ilmi varauksen yhteydessä.
2. Tilaukset ja hinnat
Jotta voit tehdä oston Verkkosivulla, sinun on hyväksyttävä Ehdot. Sinun, joka teet oston, on oltava vähintään 18-vuotias ja muuten oikeutettu tekemään sopimuksia, esimerkiksi et saa olla holhouksen alainen.
Kun olet tehnyt ostoksesi, lähetämme sinulle tilausvahvistuksen mahdollisimman pian sähköpostitse. Suosittelemme, että säilytät tilausvahvistuksen mahdollisia yhteydenottoja varten.
Meillä on oikeus hylätä tilaus, esimerkiksi jos olet antanut virheellisiä tietoja tai jos tilausta ei voida muusta syystä toteuttaa.
Tilauksen yhteydessä sovelletaan Verkkosivulla tilauksen ajankohtana ilmoitettuja hintoja. Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia maksu- ja toimituskuluja, jotka ilmoitetaan erikseen.
Jos tilaat testin, joka vaatii analyysin laboratoriossa tuloksen saamiseksi, analyysin kustannukset sisältyvät Verkkosivulla ilmoitettuun hintaan.
Jos Verkkosivulla ilmoitettu tuotteen hinta tai tiedot ovat virheellisiä ja ymmärsit tai olisi pitänyt ymmärtää tämä, hinta tai tiedot eivät ole voimassa ostoksen osalta. Tällaisissa tapauksissa otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
3. Testien käyttöohjeet
Kaikkien testien osalta on tärkeää, että noudatat pakkauksen mukana tulevia ohjeita tai rekisteröinnin yhteydessä annettuja ohjeita. Olet vastuussa siitä, että luet ja suoritat testin tilaamaasi testiä koskevien ohjeiden mukaisesti. Ohjeiden vastaisesti suoritetut testit eivät anna luotettavia tuloksia.
Riippuen siitä, minkä testin suoritat, vastaus voi näkyä suoraan tai vaatia analyysin laboratoriossa. Tuotteen kuvauksesta Verkkosivulla ja pakkauksen mukana tulevista tai rekisteröinnin yhteydessä annetuista ohjeista käy ilmi, näytetäänkö tulos suoraan vai onko näytteet lähetettävä analyysiin.
Testit, joissa tulos näytetään suoraan
Testit, joissa tulos näytetään suoraan, on suoritettava pakkauksen mukana tulevien ohjeiden mukaisesti.
Kun olet suorittanut testin, testitulos näytetään ohjeissa mainitun ajan jälkeen ja tavalla, joka on ohjeissa annettu. Näiden testien osalta sinun ei tarvitse lähettää näytteitä takaisin meille.
Testit, jotka vaativat analyysin laboratoriossa
Testien osalta, joissa näytteet on lähetettävä analyysiin, sinun on aktivoitava testi ja liitettävä se siihen henkilöön, joka testin suorittaa. Aktivoi testi palvelussamme pakkauksen mukana tulevien ohjeiden, sovelluksemme tai selaimesi kautta. Sovelluksemme voi ladata App Storesta tai Google Playsta. Testi ei toimi, jos et aktivoi sitä digitaalisen palvelumme kautta. Saat pääsyn palveluun testin toimituksen yhteydessä.
Kun aktivoit testin ja rekisteröit henkilötietosi sovelluksessa tai verkkosivustolla, palveluun sovelletaan Käyttöehtojamme. Käsittelemme myös henkilötietojasi Tietosuojakäytäntömme mukaisesti.
Kun olet aktivoinut testin, suorita se pakkauksen mukana tulevien ohjeiden mukaisesti.
Kun olet suorittanut testin, sinun on lähetettävä näytteet takaisin meille. Miten tämä tehdään ja mihin näytteet lähetetään, riippuu suorittamastasi testistä. Varmista siis, että noudatat testin aktivoinnin yhteydessä saamiasi ja pakkauksen mukana tulevia ohjeita huolellisesti.
Tulos lähetetään sinulle ohjeissa mainitun ajan jälkeen ja tavalla, joka on ohjeissa annettu.
4. Maksu
Maksupalveluntarjoajamme kanssa tarjoamme erilaisia maksuvaihtoehtoja, ja voit itse valita, miten haluat maksaa ostoksesi. Käytettävissä olevat maksuvaihtoehdot ja mahdolliset rajoitukset sekä täydelliset tiedot niistä ilmoitetaan Verkkosivulla ja kassalla. Valitsemasi maksuvaihtoehdon mukaan voi syntyä lisäkustannuksia.
Maksu tapahtuu Klarnan kautta. Klarnan maksuehdot koskevat ostosten tekemistä.
5. Kampanjat, alennuskoodit ja muut tarjoukset
Voimme ajoittain tarjota kampanjoita, alennuskoodeja, lahjoja ja muita tarjouksia (”Tarjoukset”). Tällaiset Tarjoukset ovat voimassa vain niiden ajanjaksojen ja ehtojen mukaisesti, jotka on ilmoitettu Tarjouksen yhteydessä. Tarjouksia ei voida yhdistää muihin alennuksiin, ellei Verkkosivulla toisin mainita.
Joihinkin Tarjouksiin sinun on annettava mahdollinen koodi tai muuten aktivoitava kyseinen Tarjous ennen ostoksen suorittamista voidaksesi hyödyntää sitä. Muuten näihin Ostoehtoihin sovelletaan myös Tarjouksia.
6. Toimitus
Toimitamme testejä kaikkialla Ruotsissa lukuun ottamatta saaria tai muita paikkoja, joilla ei ole kiinteitä siltoja.
Tarjoamamme toimitusvaihtoehdot ilmenevät Verkkosivulta ja kassalla, ja tilaus toimitetaan valitsemasi toimitusvaihtoehdon mukaisesti. Huomaa, että eri vaihtoehdoissa voi olla rajoituksia.
Tilauksen yhteydessä veloitetaan toimituskulut, ellei tilauksesi yhteydessä toisin mainita.
Toimitusaika voi vaihdella valitsemasi vaihtoehdon mukaan. Verkkosivulla ilmoitetaan odotettu toimitusaika, ja se näytetään sinulle tilausprosessin aikana ja tilausvahvistuksessa. Huomaa, että ilmoitetut toimitusajat ovat likimääräisiä ja että niistä voi poiketa. Jos tilauksesi on myöhässä, saat siitä ilmoituksen.
Jos olet valinnut toimituksen noutopisteeseen, saat ilmoituksen, jossa kerrotaan, mistä ja milloin tilauksesi voidaan noutaa. Olet vastuussa tilauksesi noutamisesta ilmoituksessa ilmoitetun ajan kuluessa. Noutamattomista paketeista meillä on oikeus periä maksu, joka vastaa noutamattomien pakettien käsittelystä aiheutuvia hallinnollisia kustannuksia, joka on 250 SEK.
7. Peruuttamisoikeus
Sinulla on lähtökohtaisesti oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti. Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta peruuttaa testejä, jotka voivat nopeasti heikentyä tai muuttua käyttökelvottomiksi. Mitkä testeistämme voivat nopeasti heikentyä tai muuttua käyttökelvottomiksi ja jotka eivät siksi kuulu peruuttamisoikeuden piiriin, ilmenevät Verkkosivulta. Se, että et voi peruuttaa testejä, jotka voivat nopeasti heikentyä tai muuttua käyttökelvottomiksi, tarkoittaa, että sinulla ei ole oikeutta palauttaa niitä hyvitystä vastaan. Jos ilmoitat meille 14 päivän kuluessa siitä, kun sinä tai joku ilmoittamasi henkilö on vastaanottanut toimituksen, että et halua lähettää näytteitäsi analyysiin laboratoriossa, saat kuitenkin tällaisen analyysin kustannukset takaisin.
Jos ostat muita testejä kuin sellaisia, jotka voivat nopeasti heikentyä tai muuttua käyttökelvottomiksi, sinulla ei myöskään ole oikeutta peruuttaa ostosta, jos olet rikkonut testiemme sinetin. Syy tähän on se, että kaikki Verkkosivulla myytävät testit eivät terveys- ja hygienia syistä voida palauttaa, jos sinetti on rikottu. Jos haluat peruuttaa tällaisen oston etkä ole rikkonut sinettiä, sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ilmoittamalla siitä meille 14 päivän kuluessa siitä, kun sinä tai joku ilmoittamasi henkilö on vastaanottanut toimituksen.
Jos haluat peruuttaa testin, joka kuuluu peruuttamisoikeuden piiriin, ja et ole rikkonut sinettiä, sinun on ilmoitettava siitä meille ottamalla yhteyttä sähköpostitse info@babyscreen.se, puhelimitse +46 (0)10-1664270 tai postitse osoitteeseen: Kyrkogatan 25, 411 15 Göteborg, ennen kuin 14 päivän peruuttamisaika on kulunut umpeen. Voit myös käyttää kuluttajaneuvoston laatimaa peruuttamisoikeuden käyttäminen -lomaketta, katso täältä.
Peruuttamisoikeuden käyttäminen edellyttää, että palautat tuotteen meille ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona ilmoitit haluavasi käyttää peruuttamisoikeuttasi.
Kun palautat tuotteita, jotka kuuluvat peruuttamisoikeuden piiriin, maksat palautuskuljetuksen kustannukset. Suosittelemme, että tuote lähetetään alkuperäispakkauksessa ja hyvin pakattuna seurannalla varustetulla lähetyksellä.
Jos peruutat ostoksesi, palautamme sinulle maksamasi summan testistä, mukaan lukien toimituskulut (mutta tähän ei sisälly lisätoimituskulut, jotka johtuvat siitä, että olet valinnut jonkin muun toimitustavan kuin halvimman tarjoamamme vakiotoimituksen, sekä palautuskuljetuksen, joka syntyy peruuttamisoikeuden käyttämisestä). Summaan, joka on palautettava, meillä on oikeus vähentää summa, joka vastaa tuotteen arvonalennusta verrattuna tuotteen alkuperäiseen arvoon. Tämä koskee vain, jos ja siltä osin kuin tällainen arvonalennus johtuu siitä, että olet käsitellyt tuotetta enemmän kuin mitä on tarpeen sen ominaisuuksien tai toiminnan toteamiseksi.
Hyvitys tapahtuu ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin olemme vastaanottaneet ilmoituksesi ostoksen peruuttamisesta. Meidän on kuitenkin odotettava hyvityksen maksamista, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin sinulta tai kunnes olet lähettänyt todisteen tuotteen palauttamisesta sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin. Hyvitys tapahtuu käyttämällä tilausta tehdessäsi valitsemaasi maksutapaa, ellei toisin ole nimenomaisesti sovittu. Hyvitys ei maksa sinulle mitään.
8. Reklamaatio
Sinulla on oikeus reklamoida testi kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että sinulla on oikeus reklamoida kolme vuotta. Jotta reklamaatiosi olisi tehokas, suosittelemme, että otat meihin yhteyttä sähköpostitse info@babyscreen.se, puhelimitse +46 (0)10-1664270 tai postitse osoitteeseen: Kyrkogatan 25, 411 15 Göteborg. Jos haluat reklamoida, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olet havainnut virheen. Hyväksytyn reklamaation tapauksessa korvaamme sinut sovellettavan lain mukaisesti.
Myöhästyneet testitulokset tai näytteen toistaminen eivät ole voimassa olevia reklamaatioita. Taloudellista korvausta ei anneta, jos viivästykset ovat alle 10 työpäivää eli 20 työpäivää näytteenottopäivästä. Jos viivästykset ovat yli 10 työpäivää, taloudellinen korvaus on 50% palvelun ostohinnasta. Jos näytettä ei voida analysoida toistamisen jälkeen, on pyydettävä uusi näyte. Jos potilas kieltäytyy uudesta näytteenotosta, hänellä on oikeus taloudelliseen korvaukseen, joka vastaa 100% ostohinnasta. Jos sen sijaan valitaan uuden näytteen antaminen ja uusi näyte voidaan analysoida, annetaan oikeus taloudelliseen korvaukseen, joka vastaa 50% ostohinnasta.
Toistettaessa näytteitä, joissa näyte ei ole läpäissyt laboratorion laadunvalvontaa, esimerkiksi hemolyysin, korkean veren rasvapitoisuuden, korkean bilirubiiniarvon, poikkeavan DNA-pitoisuuden tai muun vastaavan poikkeaman vuoksi, ei kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin. Jos uusi näyte on annettava tai analyysivastauksia ei voida antaa, taloudellista korvausta ei anneta.
Ostoksen yhteydessä ymmärrän, että kaikki lääketieteelliset analyysit voivat antaa vääriä positiivisia tai vääriä negatiivisia vastauksia. Jos vastaus on virheellinen, Babyscreen ei ole velvollinen maksamaan taloudellista korvausta.
9. Tuotetiedot jne.
Pidätämme oikeuden loppuunmyytyihin tuotteisiin sekä mahdollisiin kuva- tai kirjoitusvirheisiin Verkkosivulla, mainoksissa tai muussa markkinointimateriaalissa sekä tuotekuvauksissa. Meillä on oikeus korjata tällaisia mahdollisia virheitä, muuttaa tai päivittää Verkkosivun tietoja ja toteuttaa jatkuvasti tuote- ja parannusmuutoksia Verkkosivulla.
Verkkosivulla, mainoksissa ja muussa markkinointimateriaalissa esitetyt kuvat testeistä ovat tarkoitettu vain kuvituskuviksi, eivätkä ne ole niiden ominaisuuksien, toimintojen, alkuperän tai minkään takuun spesifikaatioita. Perusta aina testisi pakkauksen mukana tuleviin ohjeisiin.
Verkkosivusto ja kaikki sen sisältö on BabyScreenin tai, jos sovellettavissa, lisenssinantajiemme omistuksessa. Verkkosivuston tiedot ovat muun muassa immateriaalioikeudellisen lainsäädännön suojaamia. Tämä tarkoittaa, että et saa kopioida tai käyttää tavaramerkkejä, yritysnimiä, tuotenimiä, kuvia ja grafiikkaa, suunnittelua, asettelua ja tietoja tuotteista ja muusta sisällöstä ilman, että olemme etukäteen kirjallisesti hyväksyneet sen.
10. Force Majeure
Jos emme pysty täyttämään velvoitteitamme sinua kohtaan tai jos velvoitteidemme täyttäminen vaikeutuu merkittävästi olosuhteiden vuoksi, joita emme ole pystyneet hallitsemaan, kuten esimerkiksi sodan ja luonnonkatastrofien vuoksi, meillä ei ole velvollisuutta täyttää velvoitteitamme niin kauan kuin nämä olosuhteet kestävät. Sinulla on kuitenkin aina oikeus käyttää oikeuksiasi pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.
11. Muutokset ja siirrot
Voimme milloin tahansa muuttaa näitä Ehtoja, mutta ostoehdot, jotka olet hyväksynyt oston yhteydessä, ovat aina voimassa kyseisen ostoksen osalta. Kaikki muutokset käyvät ilmi Verkkosivulla julkaistusta Ehtojen uusimmasta versiosta. Uudet ehdot koskevat sinua, kun olet hyväksynyt Ehdot, toisin sanoen oston yhteydessä Verkkosivulla.
Meillä on oikeus siirtää kaikki tai osa oikeuksistamme ja velvoitteistamme kolmannelle osapuolelle ilman sinun ennakkosuostumustasi.
12. Sovellettava laki ja riidat
Näitä Ehtoja on tulkittava ja sovellettava Ruotsin lain mukaisesti.
Jos sinulla on kysyttävää tai valituksia, voit ottaa meihin yhteyttä yllä olevassa kohdassa 1.3 mainituilla yhteystiedoilla.
Sinulla on myös oikeus ottaa yhteyttä Allmänna reklamationsnämndeniin (ARN) osoitteessa arn.se tai postitse osoitteeseen Box 174, 101 23 Tukholma. Riitatapauksissa noudatamme ARN
suosituksia. Kuluttajana sinulla on myös mahdollisuus valittaa EU
verkkoalustalla riitojenratkaisua varten, jonka löydät osoitteesta http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Riippumatta siitä, mitä yllä on sanottu, mahdolliset riidat voidaan ratkaista myös missä tahansa toimivaltaisessa tuomioistuimessa.
Ehdot on vahvistanut BabyScreen 2022-02-01.